Vadå att jag ALLTID fastnar vid datorn..?

Det händer ju bara ibland, att jag fastnar vid datorn allså.. Nån enstaka gång i månaden eller så.. Men tydligen inte.. Jag har just kommit på mig själv med att fastna framför datorn när jag har så mycket viktigare saker att göra än att sitta här i mitt rum och hänga framför en skärm och en massa bloggar.. :)

Jag egentligen ta en dusch nu medans mamma är på bröllop och sen efter duschen skulle jag hjälpa till med att ta ett ryck och plogga i och ur diskmaskinen så att jag och mamma ska kunna åka in till euk som börjar ikväll :)
Men så är det ju det där med att jag fastnar framför datorn.. Mamma säger det till mig jämt, och pappa också.. Men jag brukar alltid neka till det och säga att jag typ suttit vid datorn i en halvtimme eller nåt, och det är ju sant. För en minut mer än en halvtimme kan jag ju inte ha suttit..

Jag hade gått in på toaletten men så fort jag låst dörren kom jag på att min rakhyvel låg på en hylla i mitt rum.. Och eftersom att jag behövde raka benen idag så var det bara att gå in på rummet och hämta den..
"MEN TITTA! Datorn är på.. Ääh, jag ska bara kolla en snabb grej på facebook.. Det tar  bara två  minuter.."

Men kolla på klockan nu 13.47. Nej det kan inte stämma, jag har inte suttit här i en och en halv timme väl? Det är nog nåt fel på klockan. Men nej, det var det inte!
Datorn har en magisk dragningskraft som suger åt sig varenda själv som inte är försiktig, den tar all din lediga tid.. Och vipps! Så är den lediga tiden slut..!

Så nu, dator, nu ska du inte lura mig igen..! Mohahaahha, nu stänger jag av dig! Mohahaahaahaahah! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0