P L U M B U M !

Plumbum betyder bly på latin. Väldigt vad jag är duktig och lyssnar på kemilektionerna!

Glömde ju berätta förut att idag på lunchen.. Så mycket har jag nog inte garvat i hela mitt liv. Jag tror inte heller att jag varit så nära att bli nerspottad/nerspydd av mjölk;)
Anne drack mjölk och Karina sa nåt sjukt så vi började asgarva. Då hade Anne mjölk i munnen och jag som satt mitt emot höll på att bli offret för vart den mjölken skulle hamna..! Haha, det började till och med rinna lite mjölk ur mungipan på henne. Men hon lyckades svälja, tack & lov!
Fem minuter senare ska Anne dricka sin mjölk igen men ´när hon tagit upp mjölkglaset börjar hon garva och ställer ner glaset med mjölk såpass hårt i bordet så att mjölken flyger ur glaset och hamnar i hennes hår och på hennes kläder! Jag dööör! Jag garvade sönder och det värsta var ju att hon inte märkte någonting först utan när jag och Karina började garva sönder och pekade på henne så kollar hon ner och ser mjölken!:D HAHA!

"Hej! Kan jag få ett kemépapper?"


"Jag tror han är spritförgiftad.." "VA?! Har han spritfetma?!"
 

(Förresten, funderar på om jag ska göra en ny kategori "Anne & Julia klantar sig" ?)Det här skulle ju lugnt hamna i den kategorin;)


PUSS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0