Back Home,


Hej, :)

Hemma igen nu, ingen halsflus, Wihoo!  Däremot kan det vara körtelfeber.. Aldrig hört talas om ´det tidigare. Men läkaren förklarade.. Och usch, jag vill inte ha körtelfeber! Får reda på svaren på blodproven på fredag.. Ska tydligen stanna hemma från skolan fram tills dess.. Är det körtelfeber kommer jag dö av tristes, är det inte körtelfeber blir jag G-L-A-D !

Körtelfeber är alltså ett slags virus som det inte finns någon medicin mot. Kroppen får helt enkelt ta hand om viruset helt självt. Har man körtelfeber är man oftast sjuk 1-2 MÅNADER!

Läkaren sa till mig att "det är mycket möjligt att du har körtelfeber."
Betyder det att jag ska vara hemma lite mer än en månad till?! Herregud.

Håller starkt tummarna för att det inte är det fruktade körtelfebern.;)

Pratade med min moster för en stund sen och hon berättade att en sommar så fick hon körtelfeber. Hon låg hela sommarlovet (2 månader) och orkade knappt gå upp för trappen ens.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0