YIPPIIE! -.-

Hej sötnosar!

Min husläkare ringde mig för en stund sen och kom med beskedet att "ja, du har körtelfeber". Hon berättade även att om man översätter "sjukdomen" från engelska till direkt svenska blir namnet Puss&Kyss feber. Kan ju ha med det att göra som Sophie ringde och berättade för mig för nån dag sen;).

Sophie: Vet du vad man får körtelfeber av?
Jag: Nej, inte riktigt.
Sophie: Jag läste på internet. Och man
får det av kyssar!

Började bli bättre i onsdags, febern började avta och jag blev piggare. Men igår kväll började jag bara bli sämre, orkade knappt resa mig ur soffan när jag kollat på TV o skulle upp på toa..
Idag kom halsontet tillbaka, huvudvärken, förkylningen -ja allt kom tillbaka!
Men läkaren sa att det var helt normalt. Har man Körtelfeber får oftast väldigt ont i halsen. Man vill bara sova hela tiden. Man blir matt och orkar ingenting.
Och usch nej, jag orkar ju knappt gå i trappen längre!  Imorse när jag åt frukost orkade jag knappt lyfta skeden med fil till munnen.

Nej, usch, stackars er som bara så läsa mitt klagande hela tiden! Jag ska nog gå och lägga mig och sova istället.


Puss på er! :D


Kommentarer
Postat av: Natacha

Hej!

Allt bra?:)

2010-09-24 @ 12:36:13
URL: http://zatacha.blogg.se/
Postat av: Natacha

sv; de är bra här å:)

2010-09-24 @ 14:13:44
URL: http://zatacha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0