Bergquist Bil-Liv i Ett Nötskal

Påväg & Alltid samma gamla saker som händer när vi är ute & reser hela familjen.. Jag, Lukas & Felicia sitter och tävlar om vem som kommer på dom töntigaste orden och det slutar alltid med att vi sitter och asflabbar åt typ bajs. Då blir mamma & pappa irriterade på deras omogna ungar och säger "nu sätter ni er och tittar ut genom varsitt fönster och är tysta!" Det är då jag stoppar in lurarna i öronen och vrider volymen på max så att jag inte hör något annat än min musik. Efter en kvart blir Lukas mer rastlös än någonsin och börjar peta på mig. Då vettni, då får jag världens rådamp och sitter och skriker alla dumma ord jag kan komma på ;) Något som inte gör min mor sådär jättemycket mega glad så då säger hon "Julia & Lukas sitter still nu och håller käften!" Någon hotelse om att annars får ni inte godis brukar inte heller vara ovanliga. Ja, sen brukar det faktiskt vara riktigt kungt i bilen bortsett från att jag frågar en gång i halvtimmen när vi ska stanna på donken och käka? Det är först när det är kanske 40 minuter kvar på resan och jag & mina syskon fått i oss godis som vi blir helt hyperspeedade och vi börjar typ leka charader och sitter och citerar filmer eller sjunger högt & falskt och tycker att vi minsann är roligast i världen. Där har ni det -vårt billiv i ett nötskal, eller dumlepapper om man nu föredrar det ;) PUSS! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0