Jag Siktar Mot Toppen Så Långt Jag Kan Nå

Hej på eder !

Sitter nu här, på en av mina favoritplatser i huset -framför datorn med benen uppslängda på skrivbordet & lyssnar på skön musik. Riktigt underbart faktiskt!

Ganska trött efter idag... Gick upp runt tio / halvelva idag (vilket för mig är ganska tidigt, jag som annars gärna sover till ett ..) & sen fick vi ju trevligt besök av mammas kusin + familj. Andra gången jag träffade lilla sysslingen & gosh så söt man kan vara då!

Vad har vi gjort då? Mer än pratat och haft det trevligt? Ätit. Ätit & fikat. Japp, Andreas (mammas kusin), Annika (A:s fru) & Elvira (syssling) kom och vi satte oss och åt en grym middag ganska direkt. Efter middagen tog vi en promenad bort till mormor & morfar för att checka läget med morfar & så.
(Juste berättade ju inte det.. Idag när mamma kom hem från jobbet så var det första hon sa "Mormor ringde till mig på jobbet idag.." Min första tanke var att Jeanette (moster) hade åkt in till förlossningen och att kusin nummer 16 nu hade kommit till världen, men icke. Mormor hade ringt till mamma och skrikit i telefon att hon måste komma för att morfar sågat sig i armen och att blodet sprutade osv. osv... Mamma larmade ambulans och sen åkte hon direkt hem till morm. & morf. När hon kom dit hade mormor lyckats få stopp på blödningen men morfar åkte med ambulansen in till Ackis och kom hem nu på eftermiddagen med fyra stygn i handleden och ett stort plåster. Så allt gick bra tillslut, men jag kan ju inte säga att jag inte var orolig. Jaha, sågat sig i armen kanske ni tänker. Men nu snackar vi vinkelslip. Ni vet sån där såg som iaf jag hatar att vara i närheten av. Jag har för dåliga erfarenheter om allt som KAN gå dåligt. Morfar har sågat sig en gång i fingret och nu i armen, farfar sågade av sig ett par fingrar med nån form av en sån såg och jag känner att jag inte rör någon sån såg.. Haha. Hur kom jag in på det här egentligen? Juste vi skulle se hur morfar mådde..)
Hos mormor & morfar fikade vi och pratade, lekte lite med Elvira innan vi gick hem för ännu mer fika.. Trots all fika så är jag så hungrig att jag snart spricker. Skulle vara helt underbart att bo i stan nu. Typ springa till nämsta Mc'Donalds och beställa en BigMac +meny. Jo det skulle sitta fint. Men nu bor jag inte i närheten av något Mc. Så därför beger jag mig nu ner mot köket och steker upp lite kebab eller nåt. Med kebab och ett stort glas mjölk & en bra film och med orden "det har varit en fantastiskt trevlig kväll" avslutar jag detta inlägg men även kvällen! 

PUSS :*


Hittade dessa bilder på facebook tidigare idag, och dom ger jag er nu. Bilder från skolavslutningskvällen som spenderades hos Hannah!

Becca, Sara & Jag

Jag & Simen the man som snor filtar ... -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0